پتاسیم نیترات شیراز
طراحی، مهندسی، تدارکات و ساخت واحد تولیدی پتاسیم نیترات شهرک صنعتی شیراز
مرداد ۷, ۱۴۰۳
پتاسیم نیترات شیراز
طراحی، مهندسی، تدارکات و ساخت واحد تولیدی پتاسیم نیترات شهرک صنعتی شیراز
مرداد ۷, ۱۴۰۳
نمایش همه

کنترل مدارک شرکت های پیمانکار برای پتروشیمی اروند

مقدمه

شرکت پتروشیمی اروند بـزرگتـریـن تولید کننده زنجیره پـی وی سـی جهـان در راستای آرمان های خودکفایی و توسعه صنعتی و با هدف تامین مـواد اولیه صنایع پایین دستی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در سایت 3 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  و در زمینی به مساحت 108 هکتار احداث گردیده است. مجتمع پتروشیمی اروند واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در تیرماه 1386 به بهره برداری رسید. خوراک اصلی کارخانه پی وی سی، تولیدی در کارخانه EDC/VCM می باشد. استفاده از فناوری جدید شرکت Vionnlit در فرایند تولید pvc باعث افزایش کیفیت و باز دهی محصول تولیدی می گردد.

اهمیت کنترل مدارک

کنترل دقیق و جامع مدارک شرکت‌های پیمانکار در فرآیند انتخاب و همکاری با این شرکت‌ها، گامی ضروری در راستای تضمین موفقیت پروژه‌های پتروشیمی اروند محسوب می‌شود. این فرآیند با هدف ارزیابی توانمندی‌های فنی، مالی و ایمنی پیمانکاران و همچنین اطمینان از تطابق آن‌ها با استانداردها و الزامات پروژه اجرا می‌شود. تضمین کیفیت اجرای پروژه به بررسی دقیق مدارک، اطمینان از توانایی پیمانکار در اجرای پروژه با بالاترین سطح کیفیت می پردازد. کاهش ریسک‌های اجرایی در شناسایی و کاهش ریسک‌هایی همچون تأخیر در پروژه، افزایش هزینه‌ها و بروز حوادث از طریق ارزیابی جامع مدارک امکان‌پذیر است.

شرح گزارش

با توجه به فرآیندهای موجود در واحد تولید ،EDC/VCM بخش مهمی از فرآیند را راکتورهای کاتالیستی تشکیل می دهند که می توان به راکتورهای کلریناسیون مستقیم، اکسی کلریناسیون، هیدروژناسیون و… اشاره کرد. نهایتا، در قسمت انتهایی به منظور انتخاب نرم افزار مناسب برای شبیه سازی کل واحد و همچنین تعیین مدل ترمودینامیکی مناسب، بخش هایی از فرآیند با نرم افزارهای ProII ،Aspen Hysys ،Aspen Plus و Unisim شبیه سازی شده و نتایج آنها با هم مقایسه شده است. همچنین شبیه سازی تجهیزات حرارتی با استفاده از دو نرم افزار Aspen EDR و HTRI مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به انتخاب نرم افزار Aspen plus برای شبیه سازی فرآیند نرم افزار EDR انتخاب گردید.

 

نمودار قیمت اتیلن دی کلراید بر حسب دلار بر تن در دو سال گذشته

 

نمودار قیمت مونو وینیل کلراید بر حسب دلار بر تن در دو سال گذشته

 

نتیجه گیری

کنترل دقیق و جامع مدارک شرکت‌های پیمانکار، نقش بسیار مهمی در موفقیت پروژه‌های پتروشیمی اروند ایفا می‌کند. با اجرای صحیح این فرآیند، می‌توان از انتخاب بهترین پیمانکاران و اجرای پروژه با بالاترین کیفیت و ایمنی اطمینان حاصل نمود. کاربرد محصولات این مجتمع در تولید انواع لوله ها، شیلنگ ها، عایق های حرارتی، لوازم آشپزخانه، تهیه مواد شوینده، اسباب بازی، ضد عفونی کننده ها وپاک کننده های صنعتی در صنایع نساجی و پتروشیمی می باشد. شرکت پتروشیمی اروند علاوه بر تولیدات محصولات پتروشیمی متعهد است رسالت خودرا در زمینه حفظ ونگهداری محیط زیست به انجام رساند و به همین دلیل از تکنولوژی مدرن در واحد کلر آلکالی به منظور عدم استفاده از جیوه استفاده گردیده است.

 

 

کنترل مدارک شرکت های پیمانکار برای پتروشیمی اروند

 برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست کار MC و کنترل مدارک تماس بگیرید.


برای کسب اطلاعات بیشتر: تماس بگیرید

Call Now Button