توضیحات
در این پروژه خوردگی درون لوله هدر خروجی از کولینگ تاور به کمک نرم افزار کامسول شبیه سازی شده است. پارامتر هایی مثل سرعت سیال، فشار، تنش و … که اثرهای زیادی بر میزان تنش دارند در این شبیه سازی بررسی خواهند شد. نوع شبیه سازی این هدر بسیار مهم است.
شبیه سازی به دلایل زیر به صورت 3 بعدی انتخاب شده است:
- بررسی دقیق میزان تنش ماکسیمم و فشار ماکسیمم بر روی هدر جهت محاسبه میزان خوردگی.
- به علت آنکه در واحد صنعتی حول فلنج ورودی هدر خوردگی بیشتر رخ میدهد باید تاثیر خط جوش ها و آب بند موجود بین فلنج ها بررسی شود.
- بررسی تاثیر 3 بعدی سرعت بر روی دیواره هدر
در نرم افزار ابتدا حالت 3 بعدی را انتخاب کرده و فیزیک های سیالاتی حرکت توربولنت را به همراه انتقال حرارت انتخاب میکنیم. پس مستلزما باید نوع فیزیک مولتی فیزیک از نوع no isothermal flow باشد که تغییرات این دو فیزیک با هم حل شود.
تصاویر زیر بخشیی از نتایج را نشان می دهند.
سرعت
دما
خطوط جریان
این پروژه دارای گزارش کامل و فیلم آموزشی می باشد. جهت خرید پروژه و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، از طریق لینک زیر اقدام نمایید.