شبیه سازی اسپن هایسیس استخراج آروماتیک ها از برش های روغنی (طرح شماره 2)
آبان ۱۷, ۱۴۰۰
شبیه سازی اسپن هایسیس برج بوتان زدایی
آبان ۱۷, ۱۴۰۰
شبیه سازی اسپن هایسیس برج بوتان زدایی
آبان ۱۷, ۱۴۰۰
شبیه سازی اسپن هایسیس استخراج آروماتیک ها از برش های روغنی (طرح شماره 2)
آبان ۱۷, ۱۴۰۰
نمایش همه

شبیه سازی اسپن هایسیس تولید دی اتیل اتر

توضیحات

دی اتیل اتر از خانواده اترها و از ترکیبات آلی است. یک مایع قابل اشتعال، بی رنگ و بسیار فرار است. این ماده معمولاً به عنوان یک حلال در آزمایشگاه ها و به عنوان یک مایع آغاز کننده در برخی موتورها استفاده می شود. دی اتیل اتر، علاوه بر سایر واکنش های مربوط به معرف های فلزی، یک حلال متداول برای واکنش Grignard است. بسیار زیاد در صنایع شیمیایی و به عنوان پیشران آئروسل مورد استفاده قرار می گیرد. 

قبلاً از دی اتیل اتر به عنوان بیهوشی عمومی استفاده می شد تا زمانی که داروهای غیر قابل اشتعال مانند هالوتان تولید شدند. از آن به عنوان یک داروی تفریحی برای ایجاد مسمومیت استفاده شده است. ده ها سال است که به عنوان منبع انرژی در کشورهای مختلف مانند چین، ژاپن، کره ، مصر و برزیل مورد استفاده قرار می گیرد.

دی اتیل اتر

فرایند تولید دی اتیل اتر

 واکنش اصلی به صورت زیر است:

۲C۲H۵OH → (C۲H۵)۲O + H۲O

دی اتیل اتر را می توان هم در مقیاس آزمایشگاهی و هم صنعتی تولید کرد.  اتانول با یک اسید قوی مثل اسید سولفوریک ترکیب می شود. اسید سولفوریک قوی در محیط آبی به یون های هیدرونیوم (+H۳O) تبدیل می شود:

C۲H۵OH + H۳O → C۲H۵OH۲+ + H۲O

یک اتم اکسیژن هسته ای از اتانول پروتون نشده یک مولکول آب را از مولکول اتانول پروتونه شده یا الکتروفیلیک جابجا می کند و آب، یک هیدروژن مثبت و دی اتیل اتر تولید می کند:

+C۲H۵OH۲+ + CH۳CH۲OH → C۲H۵OC۲H۵ + H۲O + H

واکنش بایستی در دماهای کمتر از ۱۵۰ درجه سانتیگراد انجام شود تا اتیلن به عنوان یک محصول در واکنش تولید نشود. چون در دماهای بالاتر اتانول برای تشکیل اتیلن دهیدراته خواهد شد. این واکنش تولید دی اتیل اتر، برگشت پذیر است بنابراین یک تعادلی بین واکنش دهنده ها و محصولات واکنش برقرار می شود.

شبیه سازی تولید دی اتیل 

در این پروژه فرایند تولید دی اتیل اتر از اتانول در نرم افزار اسپن هایسیس شبیه سازی شده است. شکل زیر PFD فرایند را نشان می دهد.

شبیه سازی تولید دی اتیل اتر

جهت خرید پروژه و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، از طریق لینک زیر اقدام نمایید.


خرید این پروژه: 900 هزار تومان

Call Now Button