شبیه سازی و طراحی مفهومی راکتور تولیدی پلی آلومینیوم کلراید توسط اسپن پلاس
آبان ۱۶, ۱۴۰۰
شبیه سازی اسپن هایسیس فرایند تولید استون
آبان ۱۶, ۱۴۰۰
شبیه سازی اسپن هایسیس فرایند تولید استون
آبان ۱۶, ۱۴۰۰
شبیه سازی و طراحی مفهومی راکتور تولیدی پلی آلومینیوم کلراید توسط اسپن پلاس
آبان ۱۶, ۱۴۰۰
نمایش همه

طراحی و شبیه سازی مفهومی فرایند تولید 2-اتیل هگزانول (اسپن هایسیس)

توضیحات

2-اتیل هگزانول یک مایع قابل اشتعال است، که در تماس با اکسید کننده قوی ممکن است باعث آتش سوزی شود. شکل ظاهری این ترکیب، مایع شفاف بی رنگ از خانواده الکل ها است که تقریبا در آب نامحلول است، اما در اکثر حلال های آبی به خوبی حل می شود. این الکل کایرال شاخه ای و هشت کربنی است، که در مقیاس عظیم برای استفاده در کاربردهای متعدد مانند حلال ها، طعم دهنده ها و مواد معطر و به ویژه به عنوان پیش ماده در تولید سایر مواد شیمیایی مانند نرم کننده ها استفاده می شود. این ماده در آب نامحلول است و چگالی کمتر از آب دارد. در این پروژه به طراحی و شبیه سازی مفهومی فرایند تولید 2-اتیل هگزانول می پردازیم.

فرایند تولید 2-اتیل هگزانول

واکنش تولید EH-2 از نظر عملیاتی در فـاز گـاز یـا مـایع قابـل انجام است. اگر واکنش دهندههـا کـه هیـدروژن و 2 -اتیـل هگزنـال هستند، به صورت فاز گاز وارد راکتور شـوند، راکتـور دو فـازی و اگـر هیدروژن در فاز گاز و 2 -اتیل هگزنال در فاز مایع وارد راکتور شـوند راکتور سه فازی است. انجام فرآیند در فاز گـاز نسـبت بـه فـاز مـایع احتیاج به تجهیزات با قطر و اندازه بزرگتر داشته و مصـرف انـرژی در فاز گاز نسبت به فاز مایع بیشتر است. از جملـه مزایـای سیسـتم فـاز
گازی قابلیت احیای کاتالیست می باشد. اغلب واحدهای تولید EH-2 در فاز مایع به بهره برداری رسیده و همچنین مطالعات انجـام شده در فاز مایع از گذشته تا کنون بیشتر از فاز گاز بودهاست.

طراحی و شبیه سازی مفهومی فرایند تولید 2-اتیل هگزانول

در این پروژه فرایند تولید 2-اتیل هگزانول از پروپیلن و گاز سنتز در نرم افزار اسپن هایسیس انجام شده است. واکنش های تولید 2-اتیل هگزانول به شرح زیر است.

واکنش های تولید 2-اتیل هگزانول

واکنش در یک راکتور دو فازی انجام می شود. شکل زیر نمودار T-xy را که در اسپن پلاس انجام شده نشان می دهد.

نمودار T-xy تولید 2-اتیل هگزانول

جهت خرید پروژه و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، از طریق لینک زیر اقدام نمایید.


خرید این پروژه: 1 میلیون و 700 هزار تومان

Call Now Button