شبیه سازی اسپن هایسیس واحد LPG پالایشگاه فجر جم
فروردین ۱۲, ۱۳۹۹
شبیه سازی اسپن هایسیس واحد مراکس پالایشگاه ولی عصر (MEROX)
فروردین ۱۲, ۱۳۹۹
شبیه سازی اسپن هایسیس واحد مراکس پالایشگاه ولی عصر (MEROX)
فروردین ۱۲, ۱۳۹۹
شبیه سازی اسپن هایسیس واحد LPG پالایشگاه فجر جم
فروردین ۱۲, ۱۳۹۹
نمایش همه

شبیه سازی اسپن هایسیس واحد تولیدی MEA,DEA,TEA

توضیحات

دی اتانول آمین (DEA) به انگلیسی Diethanolamine یک ترکیب شیمیایی آلی است که از یک آمین دسته دوم و یک الکل دوتایی تشکیل می شود. این الکل دوتایی دارای دو گروه هیدروکسیل است و همانند سایر آمین ها ، دی اتانول آمین نیز به صورت یک باز ضعیف عمل می کند. دیگر اسامی مترادف با دی اتانول آمین شامل Di-ethanolamine ، دی اتیلول آمین ، هیدروکسی اتیل ، DEA ، DELA ، آمین ، دو هیدروکسی اتیل آمین و ترولامین می باشد.

مونو اتانول آمین یا MEA یک ترکیب آلی مایع با ویسکوزیته بالا، آبدوست، بی رنگ و دارای بویی آمونیاک مانند است. فرمول شیمیایی این ترکیب به صورت H2NCH2CH2OH است. این ماده به صورت گسترده در بافت های طبیعی زنده یافت می شود و همچنین یکی از اجزای لسیتین است. این ماده در فرآیند جذب گازهای اسیدی از گاز طبیعی بسیار مورد توجه است و هم اکنون به عنوان یکی از پر کاربرد ترین حلال ها در این صنعت شناخته می شود.

تری اتانول آمین که به صورت TEA یا TEOA شناخته می شود یک ترکیب شیمیایی آلی می باشد که از یک دسته آمین و سه دسته الکل است. فرمول شیمیایی آن C6H15NO3 است که ماده ای آلی و متعلق به گروه هیدروکربن های اکسیژن دار و نیتروژن دار می باشد. تری اتانول آمین عمدتا در ساخت سورفاکتانت ها، مواد شوینده مایع، مواد آرایشی و غیره استفاده می شود.

واحد تولیدی MEA,DEA,TEA

برای تولید مواد شیمیایی اتانول آمین‌ها محلول آمونیاک، اتانول آمین‌های برگشتی و اتیلن اکساید به‌صورت مداوم و متناوب به سیستم واکنش وارد می‌شوند. در این قسمت به‌صورت هم‌زمان و تحت شرایط ساده‌ای MEA، DEA و TEA به دست می‌آیند. نرخ تولید هرکدام از امین‌ها می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به انتخاب درست نسبت NH3 / EO و آمین‌های برگشتی از مراحل دیگر دارد.

دی اتانول آمین از واکنش آمونیاک با اکسید اتیلن تولید می شوند. این فرآیند، تنها فرآیند تولید این ماده در مقیاس صنعتی است. در این فرآیند واکنش ها در فاز مایع و در حضور آب انجام شده و بسیار گرمازا می باشند. نسبت تولید دی اتانول آمین معمولا با نسبت مولی آمونیاک به اکسید اتیلن ورودی واکنش کنترل می شود. امروزه اتانول آمینها در مقیاس صنعتی از واکنش اکسید اتیلن با آمونیاک تهیه می شوند. این واکنش به کندی انجام می شود و افزودن آب باعث شتاب یافتن واکنش می شود.

شبیه سازی واحد تولیدی MEA,DEA,TEA

در این پروژه شبیه سازی مفهومی واحد تولیدی MEA,DEA,TEA از روی نقشه های کتاب به کمک نرم افزار اسپن هایسیس انجام شده است.


خرید این پروژه به قیمت: 1 میلیون و 800 هزار تومان

Call Now Button